De Corsa biedt vanaf de standaardversie een rijkelijk veiligheidsarsenaal aan: ABS, full size frontale airbags, zijdelings airbags, gordelspanners vooraan, een veiligheidspedaalsysteem (Pedal Release System), een ISOFIX kinderzitsysteem, zijdelingse verstevigingsbalken en actieve hoofdsteunen vooraan. Drie hoofdsteunen en drie driepuntsgordels achteraan worden als optie aangeboden (5.500 BEF of 136 EURO) net als een Smart Airbag (3.000 BEF of 74 EURO) die detecteert of de passagiersstoel is ingenomen. In het najaar zal je ook kunnen opteren voor gordijnairbags. De halogeen koplampen bieden een prima lichtopbrengst die kan worden geoptimaliseerd door de goed gerichte (optionele) mistlichten.
De Astra stond model voor het nieuwe onderstel. Het biedt een 33 % hogere torsiestijfheid en plaatst ook de wielen op een breder spoor (1429 mm vooraan, 1420 mm achteraan). Er werden ook twee anti-rolstangen gemonteerd en het stuurhuis is lager geplaatst. Dit zorgt voor een betere stabiliteit, stuurprecisie en rem- en bochtengedrag. De krachtigste versies (1.4 16v, 1.8 16v en 1.7 DTI 16v) hebben een eigen achterophanging. De minst straffe motoren berusten op de achterophanging van de oude Corsa.