De 206 Coupé Cabriolet krijgt net als de GTI, de Roland Garros en de XS-versies koplampen met helder glas. De voorste koetswerkpanelen werden ontleend aan de berline, maar al de rest is specifiek. De 2-liter krijgt de sportieve voorbumper van de GTI met grotere luchtinlaat en ovalen mistlichten. Dat geldt ook voor de bredere wielkasten. Achteraan erft hij het ovalen en verchroomde sierstuk voor de uitlaat. De 16duims wielen zijn standaard.
Om het koetswerk stijf genoeg te maken moest Peugeot heel wat verstevigingen aanbrengen. De hele structuur, exclusief het dak en de dubbel gescharnierde kofferklep, weegt 317kg, ofwel 50kg extra ten opzichte van de berline. Het dak en de bijhorende scharnieren wegen 33kg. De kofferklep brengt 37kg op de weegschaal. Het dak bestaat uit twee panelen (het dak en de glazen verwarmde achterruit met frame) die gemonteerd zijn op twee scharnierende armen. Een elektrisch hydraulisch mechanisme zorgt voor de openings- en sluitingskinematica van het dak, de hoedenplank en de kofferklep. In gesloten toestand is de koffer 410 liter groot. Met het dak in de koffer blijft daar nog 175 liter van over. Wie daar niet genoeg aan heeft profiteert van de vijf overlangse ribben en de twee opgezette zijprofielen op het kofferdeksel. Dat laat de montage van een bagagerek toe.
De omschakeling van coupé naar cabrio duurt 20sec. Het openen van de voorste en achterste zijruiten neemt 8sec extra in beslag. Het hele manoeuvre gebeurt automatisch, alleen het dak moet je manueel vergrendelen of ontgrendelen. Een geluidssignaal weerklinkt om aan te geven dat de openingsfase werd ingezet. Een tweede signaal laat zich horen wanneer de actie afgelopen is. Wanneer de kap pas gesloten en vergrendeld werd ‘kraakt’ het dak zich bij een eerste wegoneffenheid op zijn plaats om zich daarna niet meer te verzetten. Peugeot stelt twee voorwaarden in de procedure: de rijsnelheid mag niet boven de 10km/h liggen en het scherm dat de kofferruimte in twee verdeelt (geeft aan tot waar geladen mag worden bij een geopend dak) moet uitgerold (dus de kofferruimte gedeeld) zijn. Bij het cabrio rijden wordt het interieur goed gespaard van turbulenties. Een windstopper is in optie verkrijgbaar.