Binnenin kan je voor de prijs van de basisuitvoering kiezen uit drie verschillende uitvoeringen. Titane, Diamant en Ebene. De verschillen zitten in de kleur van de bekleding, de afwerking (hout of het sportievere microkoolstof), en de achtergrond van de wijzerplaten (zwart of crèmekleurig). Tegen bijbetaling kan je bij alle uitvoeringen leder kiezen boven het standaardstofje. Diamant en Ebene verruimen het aanbod nog met fluweel. Je zou kunnen stellen dat het om een Duitse, een Franse en een Italiaanse uitvoering gaat. Voor de Ivoire, de meest luxueuse versie, dien je extra in de buidel te tasten. Die is steeds voorzien van houtinleg, beige leder en een 2-kleurig dashboard met voornoemde kleur ter aanvulling van het op elke versie aanwezige zwart.
Achter het stuur van de 607 vind je na enig zoeken de ideale rijhouding. De (op de pack versie) elektrisch verstelbare voorzetels, elk voorzien van een regelbare lendensteun, en het in de hoogte en diepte verstelbare stuurwiel zorgen daarvoor. De zetels bieden voldoende steun, al hadden we de indruk er ‘op’ te zitten in plaats van er ‘in’, en zijn efficiënt in de bestrijding van de vermoeidheid die vaak bij lange ritten optreedt. In onze testwagen (Titane-uitvoering), waren de zetels bekleed met een zwart stofje dat niet eens zijn oorsprong laat raden. We hebben geen opmerkingen op de kwaliteit ervan, maar zijn gewoon van mening dat het niet past in een wagen van deze klasse. Een opmerking die trouwens ook geldt voor de concurrenten waar Peugeot zijn inspiratie is gaan halen.
De achterbank is comfortabel en biedt zelfs voor de wat langere medemens voldoende knie- en hoofdruimte. Achteraan missen we vooral extra verluchtingsmonden voor de passagiers. De hoge dorpel maakt de instap zowel vooraan als achteraan wat moeilijker. Het is de prijs die we betalen voor een hoger veiligheidsniveau. Je kan achter de achterbank nog 601l bagage kwijt.
Als we even de plaatsing van de asbak vergeten, kunnen we stellen dat op ergonomisch vlak alles in orde is. De binnenafwerking staat, net als de buitenafwerking, boven commentaar verheven.
Het contact met de weg is voor rekening van een onafhankelijke wielophanging van het pseudo McPherson-type met driehoeken, schroefveren en geïntegreerde hydraulische schokdempers vooraan, en een onafhankelijke ophanging met dubbele driehoeken, schroefveren en klepgestuurde hydraulische schokdempers achteraan. Bij de 3.0 V6 is die ophanging elektronisch gestuurd. De demping is bij lage snelheden wat aan de (te) harde kant maar de veerwegen zijn voldoende ruim bemeten en dat zorgt vooral bij hogere snelheden (vanaf 70 km/u) voor een zeer comfortabele rit. Dat de 2.2HDI duidelijk kilometervreter-ambities koestert, kan je ook afleiden uit de kwaliteit van de geluidsisolatie. De dieselbrom dringt bij normaal gebruik amper tot het interieur door. Mechanische-, rem-, koets-, en rolgeluiden worden meer dan behoorlijk weggefilterd en zelfs het geluid van de airco is ‘sereen’ te noemen.