Met de 607 keert Peugeot na de tegenvallende verkoop van de 605, die mechanisch goed maar verder wat fantasieloos was, toch terug naar het segment van de luxeberlines waar de Duitsers heer en meester zijn. Het succes van de 406 Coupé zit daar ongetwijfeld voor iets tussen. Uiterlijk zijn de overeenkomsten met de 605 ver te zoeken, maar onderhuids neemt de 607 er wel wat elementen van over. Het onderstel en de wieltreinen zijn daarvan de voornaamste.
Bij Peugeot wil men het niet met zoveel woorden gezegd hebben, maar toch kan je stellen dat de 607 het vooral op de gevestigde waarden in het segment gemunt heeft. We denken daarbij o.a. aan een Alfa 166, Audi A6, BMW 5-reeks en Mercedes’ E-klasse. Meer dan eens is men de mosterd in Duitsland gaan halen.
Bij de benzines heb je keuze uit een 2.2 van 160pk (217Nm) en een 3.0 V6 van 210pk. Daaraan hangt een basisprijskaartje van respectievelijk 1.157.000 BEF (23.700 EURO) en 1.439.000 BEF (29.480 EURO). De 2.2 HDI maakt je in de standaarduitvoering 1.222.000 BEF (25.000 EURO) armer. Elektrische bediende ramen (4), airco met 2 zones, boordcomputer, cruise-control, mistlampjes vooraan, een ruitenwisser met sensor, en zelfs lichtmetalen 16” velgen zijn standaard op elke uitvoering. Een pack-versie kost je bijna 150.000 BEF (3.700 EURO) meer en biedt je onder meer metaallak, elektrisch inklapbare spiegels, een elektrisch bedienbaar zonnescherm voor de achterruit, parkeerhulp, elektrisch bediende voorzetels en een radio-CD combinatie met 6CD-wisselaar en geïntegreerde GSM. Onze testwagen was daarbovenop nog eens voorzien van een schuifdak, elektrode-ontladingslampen, GPS en de optionele 17” velgen. Dat brengt het totale prijskaartje van het afgebeelde model op 1.497.000 BEF of 37.100 EURO.