De 607 is een klassieke berline in die zin dat het hier duidelijk om een koetswerk met 3 volumes gaat: 4,87m lang, 1,82m breed, en 1,46m hoog. Zoals dat bij Peugeot wel meer het geval is, zijn de lichtblokken vooral vooraan bepalend voor de vorm. De grote oplopende ovalen lichtblokken vertonen duidelijk verwantschap met die van de uitstekend gesmaakte 206. Binnenkort vinden we er een derde afgeleide van terug op de opvolger van de 306, de 307 (natuurlijk). De koplampen maken voortaan weer deel uit van de vleugels. Dat verheft de plaatsing van de motorkap net boven het ordinaire, omdat die voortaan niet meer bij de lichtblokken aansluit. Het maakt plaats voor een vloeiende lijn die aan de A-stijlen begint en ook het radiatorrooster omvat. De vorm van de zijruiten benadrukt de bolling van de daklijn. Uit die daklijn vloeit een scherp lijntje dat de bovenkant van het kofferdeksel en daarmee ook de fors bemeten achterzijde (een overhang van meer dan 1m) van een karaktervolle toets voorziet. In de vorm van de ruim bemeten achterlichtblokken menen we wat Italiaanse invloeden te herkennen. De 607 straalt een klasse uit die past bij het segment. Ook de afwerking is van het gewenste niveau. De koetswerknaden zijn uiterst fijn en gelijk van vorm. Dat sommigen zelfs van verzonken rubberen afdichting voorzien zijn, getuigt van een gezonde zin voor detail. De 607 heeft overigens nog wel meer leuke details in petto. De koffer bijvoorbeeld: die opent elektrisch middels een knop op de afstandsbediening of (en nu komt het) de 0 van 607. Dat meer dan alleen maar een enkeling onder de indruk geraakt van het uitzicht van de 607 hebben we kunnen afleiden uit de spontane complimentjes die we daarover kregen (en dat valt niet zo vaak voor).