Het interieur is bij de Extreme-uitvoering van een toepasselijk extreem fel getint stofje voorzien. We kunnen ons voorstellen dat niet iedereen zich daarin vindt, maar de Dynamique uitvoering laat je nog keuze uit 5 andere bekledingen. Het interieur van de Clio is gezien de compacte buitenafmetingen behoorlijk ruim. Ook als je wat groter bent, wordt het vooraan niet claustrofobisch. Achteraan is er voldoende ruimte voor de voeten en de benen. De daklijn zakt lichtjes en daardoor kan je, van zodra je pakweg 1,80m meet, best vooraan plaatsnemen. De instap naar achteren is dankzij de voorzetels met geheugenfunctie en het grote voorportier relatief eenvoudig te houden.
Achter het stuur van de Clio is het zoeken naar een goede rijhouding. De instellingsmogelijkheden van de zetels hebben we nog uitvoeriger geweten en het stuurwiel is enkel in de hoogte verstelbaar en staat naar onze mening wat te horizontaal. De sportzetels van onze testwagen, met uitgesproken zijdelingse steunkussens, maken in- en uitstappen niet meteen makkelijker. Ze houden je tijdens het rijden natuurlijk wel stevig op je plaats. De ondersteuning van de onderrug is wel voor verbetering vatbaar. Tijdens korte ritjes heb je daarvan geen last, maar als je langere trajecten aflegt zorgt de beperkte steun al snel voor vermoeidheid.
Verder moeten we nog opmerken dat het in het interieur van de Clio behoorlijk stil is. De ophanging geeft niet al te veel rol- en dempingsgeluiden door en het geluid van de dieselkrachtbron wordt beperkt tot een dof gebrom. Daardoor hoor je windruis, vanaf 120km/u rond de spiegels, des te beter. De optionele automatische airco werkte snel en efficiënt zowel in de verwarming als de ontwaseming.
De kofferklep geeft toegang tot een ruimte die 255l groot is. De achterbank kan je in twee delen neerklappen waardoor je tot 1.037l kan laden.
Op het dashboard kunnen we op het vlak van lay-out of ergonomie weinig aanmerken. De gebruikte kunststofonderdelen zien er proper uit, maar Renault moet op dit vlak de Duitse concurrentie voor laten gaan.