Met een totale lengte van 4,83m, een breedte van 1,79m en een hoogte van 1,50m (zonder rekening te houden met de sportophanging) biedt de wagen, ondanks een forse voorpartij en een koffer die 416l groot is en een laadvloer heeft van meer dan een meter lengte, een zee van ruimte aan zijn inzittenden. De verwarmde voorzetels zijn elektrisch instelbaar en bieden behoorlijk veel zijdelingse steun. Als graag vaster zit kan je nog voor sportzetels opteren. Samen met het stuurwiel, dat in hoogte en diepte verstelbaar is, moet iedereen een goede zitpositie kunnen bekomen. De plaatsing van het stuurwiel, zo dicht bij het instrumentenbord, is wennen. Ook in het interieurontwerp wijkt men bij Saab van het gemiddelde af. De Zweden hadden al jaren ervaring in het bouwen van vliegtuigen, nog voor ze Őmeer dan 50 jaar geleden- de eerste wagen ontworpen. Die ervaring was doorslaggevend in het design van de eerste Saab’s, maar zelfs nu vinden we er nog elementen in terug. In de lay-out van het dashboard bijvoorbeeld. De wijzerplaten zijn uitermate sober, er staat geen lijntje te veel op en een ‘nightpanel-functie’ geeft je de mogelijkheid om de werking en verlichting van irrelevante instrumenten af te zetten. Kwestie van je aandacht te focussen op wat echt telt. De soberheid loopt door in de rest van het dashboard, dat ondanks het gepolijste aluminium toch zijn leeftijd niet kan verbergen.
Achteraan zorgt de ruimte aan het hoofd, de knieën en de voeten ervoor dat ook lange mensen comfortabel zitten. Als je voor het vervoer van je materiaal niet genoeg hebt aan 416l, kan je de asymmetrisch neerklapbare achterbank gebruiken om je volume te vergroten naar 1.490l. Vanzelfsprekend is de verkregen laadvloer vlak. De laag uitgesneden kofferklep en brede doorlaadopening vergemakkelijken het laden.
Saab investeerde ook in geluidsisolatie. Zodra de motor op temperatuur is, dringt enkel een dof gedempte brom in het interieur door. Ze zetten niet de norm, maar het is wel op niveau.