De twee versies die we konden testrijden hadden de zetels met meer uitgesproken zijdelingse steun, eigen aan het Sport-afwerkingsniveau. Die zorgen voor een uitstekende ruggesteun en houden je ook in de bochten goed op je plaats, zonder dat we echt over kuipjes kunnen spreken. De rijhouding is uitstekend dankzij de in de hoogte verstelbare bestuurderszetel en het in hoogte en diepte verstelbare stuur. De bediening en de lay-out van het dashboard voelt, net als alle andere producten van de groep overigens, ogenblikkelijk vertrouwd aan. Ook het dashboard, met Italiaans geïnspireerde ‘soft touch’ materialen hebben we al eerder gezien. De vormgeving is dynamisch, de stijlaccenten als de ronde verluchtingsroosters zijn sportief, maar met zwart en grijs als enige tinten blijft het geheel spijtig genoeg ook wat fantasieloos.
Je moet al heel erg groot zijn vooraleer je vooraan in de Cordoba van plaatsgebrek kan spreken, tenminste in de hoogteij achteraan zouden we de lengte beperken tot een 1,80m. De zithouding is wel in beide gevallen zeer aangenaam, met een achterbank waarvan de zitting relatief horizontaal is geplaatst wat het comfort tijdens langere ritten ten goede komt. De been- en knieruimte is zonder meer voldoende voor de gezinnen met jonge kinderen uit de doelgroep.
De toename in kofferruimte moet één van de grootste troeven zijn ten opzichte van de Ibiza. Die moet het immers stellen met 267l. De kofferbak van de Cordoba is 485l groot, nog 30l meer dan het laadvolume van het vorige model terwijl de nieuweling standaard een groot reservewiel onder de vloer heeft zitten. Een kleine laadopening en daaruit voortvloeiende beperkte doorlaadmogelijkheden zijn eigen aan de koetswerkvorm. De bank kan plat waardoor het laadvolume nog vergroot wordt. Een vlakke laadvloer kan evenwel niet verkregen worden.