Het interieur voelt onmiddellijk vertrouwd aan. De bedieningsfuncties en de plaatsing ervan komt dan ook grotendeels overeen met die van de andere producten van de motorgigant en dat is een goede zaak. De elementen zijn logisch gegroepeerd, de bediening is eenvoudig en alles laat een solide indruk na.
Het stuurtje laat zich net als de zetel in de hoogte en de diepte verstellen en daardoor vindt je in de relatief harde maar goed steunende lederen zetels binnen de kortste keren een uitstekende rijhouding. De wijzerplaat van de Skoda is net als op de andere modellen van de constructeur groen verlicht en heeft een klassieke layout. Een grote analoge toerenteller en snelheidsmeter met het LCD-schermpje van de kilometerteller en het klokje onderaan de twee hoofdinstrumenten. Enkel de lijntjes van de cijferaanduiding zijn bij Skoda wat frivoler. Uitgekiend is de verlichting. Aan de buitenzijde onder de spiegels zitten er LEDs die de grond naast de auto verlichten, binnenin is naast de dakverlichting ook voetverlichting vooraan en achteraan (vanaf de Comfort) voorzien. Bovendien zorgde Skoda voor een achtergrondverlichting van de uitsparing van de deurhendels aan de binnenzijde. Dat is bevorderlijk voor de zichtbaarheid uiteraard, maar de witte verlichting en de reflectie op de in chroom uitgevoerde hendels zorgt ook voor wat extra stijl.
Vooraan heb je over ruimte in geen enkel opzicht te klagen, maar achteraan is het plaatsaanbod vergelijkbaar met dat van een Mercedes S-Klasse of BMW 7-reeks. De 10cm extra beenruimte maakt van de Superb een potentiële chauffeurswagen. Aparte verluchtingsmonden en (optioneel) verwarmbare zetels achteraan versterken die indruk alleen maar. Ook achteraan is hoofdruimte voor de meesten geen probleem al durven we denken dat er daar nog enkele centimetertjes gewonnen konden worden door de achterbank niet de volle 10cm extra achteruit te schuiven. Dan hadden de passagiers niet zo ver in de bolling van het dak gezeten, maar moest het passagierscompartiment ingrijpender gewijzigd worden. Leuk detail achteraan is de aanwezigheid van een paraplu (vanaf niveau Comfort). Die vindt een plaatsje in de armsteun van het linker achterportier en kan daar ook na een bui opgeborgen worden want er is afwatering voorzien. In het gekoelde handschoenkastje, deuren, het opbergvak in de middenconsole of dat in de armsteun achteraan kan je je prulletjes kwijt. En er zijn natuurlijk ook nog bekerhouders; twee in het klepje van het handschoenkastje, twee in de middenconsole en nog eens twee in de armsteun achteraan.
De koffer is goed voor 462l en die ruimte is dankzij de relatief ruim openende klep goed bruikbaar. Er is een skiluik, maar neerklapbare achterzetels behoren noch tot de standaarduitrusting, noch tot de optionele uitrusting. Dat vinden we teleurstellend.