Het interieur van de Impreza hebben we tijdens eerdere tests al meermaals uitgebreid besproken en dat van de STi wijkt er eigenlijk amper vanaf. Je hebt natuurlijk aluminium sportpedaaltjes, een specifieke blauwe alcantara bekleding met STi-logo op de voorzetels, een ander sportstuurtje en versnellingspook, maar voor de rest blijft alles bij het oude. Da’s wat ons betreft een goede zaak want de kuipjes van Recaro zijn zowat de beste die er te krijgen zijn. Ze houden het lichaam uitstekend op hun plaats in de bochten en zorgen ook tijdens langere ritten nauwelijks voor vermoeidheid, een teken dat ook over de ruggesteun goed nagedacht werd. De zetel is niet direct in de meest uiteenlopende posities te verstellen en de verstelling van het stuurwiel beperkt zich ook al tot hoogteverstelling, maar desondanks is de rijhouding uitstekend.
Het instrumentenbord wijkt bij de eerste aanblik niet af van dat van de WRX, op een STi logo na, maar hoewel het niet extra in de verf gezet wordt door andersgekleurde wijzers of wijzerplaten is er wel degelijk een verschil. De drie ronde klokken zijn er nog steeds, maar centraal staat voortaan de toerenteller en niet meer de snelheidsmeter. Een detail dat de sportiviteit nog eens in de verf zet. Je kan ook een rood lampje laten oplichten en een akoestisch signaal laten klinken bij een bepaald toerental als er opgeschakeld moet worden. Da’s pas echt racyij
Evengoed kan je de STi gebruiken om met het gezin op vakantie te gaan. Qua grootte zit de Impreza tussen de wagens van het M1 en M2 segment inŐtussen de compacte en de middelgrote gezinswagens zeg maar- en het interieur is daar een perfecte weerspiegeling van. Er is voldoende plaats voor vier inzittenden (ook als die wat groter zijn), maar met drie achteraan is niet meer aan te raden voor langere afstanden wegens relatief smal. De koffer waarvan de klep eigenlijk wel van wat bekleding mag voorzien worden is 395l groot. Een goed gemiddelde en in combinatie met de prestaties een echte zeldzaamheid, ook al kan er niet doorgeladen worden omdat de achterbank muurvast zit. Van de Impreza wisten we eerder al te melden dat hij uitstekend in elkaar geschroefd zit, zowel binnen als buiten. Dat is nu niet anders, al krijgt het geheel nu zo veel krachten te verwerken dat kraakjes en piepjes toch niet geheel uitblijven.