De STi is 4,40m lang, 1,73m breed en 1,44m hoog. Uiterlijk is hij behalve aan de met roze omrandde STi-emblemen ook van de meer reguliere WRX te onderscheiden aan de grotere luchthapper op de motorkap die de intercooler van meer koeling moet voorzien, een verder naar beneden doorgetrokken voorbumper met mistlampkapping (de bekende overmaatse mistlampen zitten niet op de STi), drempelverbreders en een enkele dikke ronde verchroomde uitlaat. De koplampunits bestaan in dit geval uit drie verschillende optieken met een donkere achtergrond achter helder afdekglas. Ze zien er tegelijk wat gesofistikeerder en agressiever uit dan die van de standaardversie. De goudkleurige velgen, die vroeger al de krachtigste Impreza’s sierden, zijn ook weer terug en vormen waarschijnlijk het belangrijkste aanknopingspunt. Niet meteen zichtbaar maar wel belangrijk is de bodemplaat die Subaru plaatste van aan het motorblok tot voorbij de vooras. Die biedt de kostbare motor meer bescherming tijdens de sportievere uitstapjes op het onverhard.