Op het gebied van veiligheid imponeert de Impreza niet. Er zit niets te veel op, maar langs de andere kant ontbreekt ook niets. Dat wil zeggen dat je in benarde situaties steeds beroep kan doen op een ABS-systeem (optie op het basismodel met 1.6) dat inwerkt op geventileerde schijven rondom. Voorts kunnen de bestuurder en zijn passagier terugvallen op de dubbele frontale airbag. De Impreza heeft ook een schokabsorberende stuurkolom en verstevingsbalken in de deuren. Zijdelingse airbags zijn jammer genoeg niet verkrijgbaar, want die passen niet in de bij Recaro aangekochte kuipjes. De Impreza voorziet iedere inzittende van een driepuntsgordel, ook in de Plus. De lichtopbrengst is in alle gevallen prima en draagt zeker bij tot de actieve veiligheid. In combinatie met de mistlichten is de zichtbaarheid zeker uitstekend. Heel wat concurrenten bieden voor een dergelijke krachtpatser ook een ESP-systeem aan, maar daar heeft deze Subaru absoluut geen nood aan. De permanente vierwielaandrijving is gemeengoed bij de Japanse constructeur en zorgt voor een erg veilig en voorspelbaar rijgedrag.