De Subaru Impreza kreeg eind vorig jaar een vooral uiterlijke facelift. Het populaire rallymodel zette na een loopbaan van reeds 8 jaar nog steeds puike verkoopcijfers neer, maar toch besloot Subaru de verfrissingsoperatie door te voeren. Hoewel we reeds een klein jaar verder zijn blijft het bijzonder interessant om het model op de testbank te plaatsen, maar daar komt u zo meteen zelf wel achter. Eerder al konden we u een korte test van de Impreza WRX Plus en een test van de Impreza met 1.6 voorschotelen.
Met de komst van de vernieuwde Impreza wijzigden de typebenamingen. Zowel de vierdeurs sedan als de Plus (de vijfdeurs met break-allures) zijn verkrijgbaar als 1.6 TS, 2.0 GX en WRX. Sinds kort biedt Subaru de Impreza Plus WRX aan als lichte vracht versie. Gehaaste ondernemers ontduiken zo de torenhoge BIV en profiteren van lagere taksen. Het artikel over die Impreza Plus WRX Van vindt u terug in onze nieuwsrubriek van juli.
Wij testten deze keer de duurste Impreza. Deze vierdeurs WRX kost 1.093.900 BEF of 27.117 EURO en bestaat naast een versie van 979.900 BEF of 24.291 EURO. De duurste versie dankt zijn hogere prijs aan de half-automatische airco, de imposante achterspoiler en een radio/cassette/cd. Het goedkopere model moet die ontberen. Alleen de metaalkleur verhoogde de aankoopprijs nog met 12.500 BEF of 310 EURO tot 1.106.400 BEF of 27.427 EURO.