De Liana ziet eruit als een compacte monovolume, maar volgens Suzuki is hij het niet. Zij spreken liever over een kruising tussen een compacte MPV en een break. De Liana eet met andere woorden van twee bijzonder populaire walletjes. Wanneer we de zuivere afmetingen ter hand nemen heerst opnieuw twijfel. Met een lengte van 4,23m, 1,69m breedte en vooral een hoogte van 1,54 meter is de Liana een opvallende deelnemer in het segment van de compacte middenklasser. De Aziaat is zelfs nog hoger dan de 307 van Peugeot of de Civic van Honda. De Liana biedt zelfs meer hoofdruimte dan de Renault Scénic, de stichter van het MPV-segment. De Liana houdt aan zijn semi monovolume ontwerp een luchtweerstandcoëfficiënt van 0,37 over. Voor een auto van dit kaliber komt hij er dus vrij goed vanaf.
Suzuki voegde zowel Japanse als Latijnse accenten toe aan de Liana. De snuit is duidelijk Japans van aard. Boven de luchtinlaat werkte Suzuki een gemetaliseerde strip in. Daarop vinden we het hertekende ‘S’ embleem van de constructeur. De achterzijde kan dan weer moeilijk de Latijnse design inbreng verbergen. In profiel zien we dat de A-stijlen tot bijna boven de voorste wielas komen. Deze techniek wordt tegenwoordig gretig toegepast en heeft als doel het ruimtegevoel in het interieur te versterken. Omdat Suzuki de voorruit daarenboven behoorlijk schuin opstelde neemt de lichtinval toe en dat zet het gevoel van ruimte nog extra in de verf.