De 147 GTA heeft anno 2003 dezelfde 3.2l V6 onder de kap als de 156 GTA, met 250pk en ook de uitrusting is vergelijkbaar. Voor de -naar afmetingen- eerder hoge basisprijs van € 34.950 heb je recht op een BOSE-geluidsinstallatie, boordcomputer, cruise-control, automatische airco met gescheiden links/rechts regeling, 17-duims lichtmetaal, aluminium pedalenset, sportzetels en een specifieke uitlaat. De testwagen van dienst was uitgerust met een optionele lederbekleding voor het interieur (€ 1.100), een Connect-navigatiesysteem met telefoon (€ 2.050), alarmysteem (€ 350), CD-wisselaar (€ 420), meerspaaksvelgen in plaats van de standaardexemplaren met vijf ronde gaten (€ 800) en een iriserende lak -Nuvola Wit Mica dat specifiek is voor dit model- (€ 990). Daardoor komt het totale prijskaartje van de testwagen op € 40.685.
Alfa Romeo 147 GTA Inleiding
Eerst met de 156 GTA en nu met de kleinere 147 GTA diept Alfa Romeo de legendarische GTA-typeaanduiding weer op. Die werd in 1971 voor het laatst in 1971 aan een productiewagen verbonden. De geschiedenis van het model begint zelf al in 1965, met de voorstelling van de -door Carlo Chiti geleide autorenstal- Autodelta onder handen genomen Alfa Romeo Giulia GT, omgedoopt tot GTA. Die had toen een 1600 Twin Spark motor die 115pk leverde in plaats van de 106pk van de standaardmotor. Het uiterlijk was op een aantal details na ongewijzigd gebleven. In 1968 werd de GTA 1300 junio in een weg- en circuitversie gelanceerd, met een vermogen van 160pk, en in 1970 werd de GTAm afgeleid van de 1750 GT Veloce America met een tweeliter met 230pk in het vooronder.