Het exterieur blijft trouw aan de GTA traditie van beperkte wijzigingen, ook al is de sportieve inborst van het model in een oogopslag zichtbaar. De veranderingen aan het onderstel, als een aangepaste ophanging en grotere spoorbreedte, maakten een aanzienlijke verbreding van de wielkasten noodzakelijk. Andere wijzigingen zijn een aangepaste voorbumper met een grotere luchthapper en uitgesproken luchtgeleider, zijschorten, een agressiever ogende achterbumper met dubbele uitlaten en een discreet dakspoilertje. Nauwelijks zichtbaar is de zwarte omlijsting van de koplampen. De GTA meet 4,21m in de lengte, 1,76m in de breedte en 1,41m in de hoogte tegen een lengte van 4,17m, een breedte van 1,73m en een hoogte van 1,44m voor het basismodel.
De afwerking van de reguliere 147 GTA is acceptabel, maar niet echt uitzonderlijk hoog, zoals bij de compacte Duitse middenklassers bijvoorbeeld. Dat resulteert in soms relatief brede en een tikkeltje ongelijklopende koetswerknaden die ook de GTA erft van het productiemodel. Echte foutjes waren er niet te vinden.