Achter het stuur zou je zonder problemen een geschikte rijhouding moeten kunnen vinden. Het stuurwiel, dat op deze uitvoering dankzij de lederen bekleding van de stuurwielrand erg prettig in de hand ligt, is immers in de hoogte en de diepte verstelbaar. De zetels zijn comfortabel en bieden voldoende steun in de onderrug, al kan je natuurlijk de lendensteun (niet op elke versie standaard) gebruiken om de bolling van de zetels wat meer uitgesproken te maken als je toch nog meer steun zou willen. Zowel voor- als achteraan is er voldoende hoofd- en beenruimte. Zoals wel meer het geval is bij breaks, heb je achteraan meer hoofdruimte als bij de berline omwille van de minder uitgesproken aflopende daklijn. Enige opmerking daar is dat de beenruimte voor de wat langere medemens krap zou kunnen worden. Ook bij de berline hebben we dat opgemerkt.
Deze break is een variant die functionaliteit en design met elkaar moet combineren. Toch ligt de nadruk nog het meest op de functionaliteit. Een koffervolume van 520l maakt dat duidelijk. Dat is immers 190l meer dan bij de vijfdeurs en 35l meer dan zijn voorganger, terwijl de vooral in een hogere klasse populaire lifestyle-breaks soms zelfs een beperkter laadvermogen hebben dan de berlines. Door de in ongelijke delen neerklapbare achterbank plat te leggen kan je het laadvolume nog vergroten tot 1620l. Daarnaast zijn er nog hopen opbergvakjes. De meer traditionele als een handschoenkastje, vakken in de portieren, in armsteunen voor- en achteraan en in vakken aan de rugleuning van de voorzetels. En minder traditionele als opbergvakken in de vloer, zoals bij een monovolume.