De lancering van de Renault Megane II ging vooral door de aparte vormgeving van de berline en de coupé niet onopgemerkt voorbij. Intussen werd het gamma uitgebreid met de nieuwe Scenic, die nu net als de Espace ook in een Grand-versie verkrijgbaar is, een strak gelijnde Sedan die in België zelden verkocht wordt, een Coupé-Cabriolet en een break die op de Barcelona Motorshow werd gelanceerd. Die laatste meer functionele variant heet net als bij de Laguna Grandtour en is verkrijgbaar vanaf € 15.700 (voor de 1.4 Authentique Référence). Het aanbod bestaat uit drie benzineversies en vier diesels. Het gaat dan om een 1.4l 16v, een 1.6 16v en een 2.0 16v bij de benzinemotoren. Dieselen kan met een 1.5dCi met 82pk, de 1.5dCi met 100pk en met twee versies van de 1.9dCi. Deze motor heeft in principe 120pk, maar om fiscale redenen staat er in ons land ook een versie met 115pk in de catalogus. Die vertegenwoordigt zo goed als alle verkochte 1.9dCi’s. Daarnaast zijn er negen verschillende uitrustingsniveaus (Authentique Référence, Authentique Confort, Expression Référence, Expression Confort, Expression Luxe, Dynamique Confort, Dynamique Luxe, Privilège Confort en Privilège Luxe). Dat alles resulteert in iets meer dan 70 mogelijke combinaties.
We reden met de Megane II Grandtour met 1.9dCi 115pk-motor in de uitvoering Privilège Luxe. Die kost € 22.100. Omdat onze testwagen ook nog voorzien was van stabiliteitscontrole, een Carminat-navigatiesysteem met elektrisch uitklappend LCD-scherm op het dashboard, Xenonlampen, koplampsproeiers en dakrails naast de rijkelijke basisuitrusting (met o.m. automatische airco, elektrische bediende voor- en achterruiten, mistkoplampen, boordcomputer, lederen bekleding van stuurwiel, handremgreep en versnellingspook en lichtmetalen 16-duimsvelgen) dikt het prijskaartje verder aan tot € 25.510.