De nieuwe koetswerkstructuur van de Accord is ontwikkeld niet alleen op een betere bescherming van de inzittenden, maar ook op een verhoogde voetgangerveiligheid. De helft van het koetswerk is vervaardigd uit ultrasterk staal, met inbegrip van de veiligheidskooi en de zijbalken voor- en achteraan met tal van extra versterkingen om de vervorming te beperken en de overdracht van krachten te verbeteren. Tegelijk breidt Honda de standaard veiligheidsvoorzieningen uit tot frontale en zijdelingse airbags vooraan en gordijnairbags (voor het eerst bij Honda). Vooraan zijn de gordels voorzien van gordelspanners met spankrachtbegrenzers, terwijl ook achteraan drie veiligheidsgordels van het driepuntstype en evenveel hoofdsteunen te vinden zijn. Naast een ABS-systeem dat vanzelfsprekend op alle modellen aanwezig is, zijn de versies met 2.4l-motor ook nog uitgerust met VSA (Vehicle Stability Assist). Dat fungeert als een tractiecontrolesysteem op het meest eenvoudige niveau, met de kans om in te grijpen via de remmen of rechtstreeks in het motormanagement om het vermogen te beperken, en als een stabiliteitscontrole op een meer gesofisticeerd niveau. Het systeem zal dan één of meerdere wielen afremmen om onder- of overstuur te beperken. De werking ervan bleek efficiënt en niet paniekerig. De gezonde eigenschappen van de auto laten, ook in onder- of overstuur een relatief grote marge toe waardoor men zich kan permitteren de elektronica slechts laat en Őin het overgrote deel van de gevallen- discreet tussenbeide te laten komen.