Het interieur werd ten opzichte van de zesde generatie wat ruimer, vooral in de breedte die toenam van 1410mm naar 1485mm voorin. De zithouding is uitstekend dankzij de uitgebreide instellingsmogelijkheden van de zetels en een hoogte- en diepteverstelling van het stuurwiel. De zetels zijn comfortabel genoeg voor lange ritten, niet onbelangrijk als je mikt op een publiek dat voor een groot deel bestaat uit professionele gebruikers, en bieden toch voldoende steun in de onderrug, schouders en lenden om je tijdens wat sportievere baanmomenten op je plaats te houden. Het driespakige met leder beklede stuurtje ligt goed in de hand en is voorzien van summiere bedieningsfuncties voor de audio-installatie (links) en de cruise-control (rechts).
De toegang tot de achterbank is goed dankzij wijd openende deuren en een diepe uitsnijding. Het zitvlak van de achterbank zit relatief laag en dwingt zodoende de knieën tot het maken van een wat scherpere hoek, al is het niet voldoende om van een oncomfortabele houding te kunnen spreken. Zoals je bij een break mag verwachten is de beschikbare hoofdruimte riant. De zitbreedte achteraan nam nog meer toe als vooraan, van 1405 naar 1490mm. Je kan daardoor nog wat makkelijker drie kinderen kwijt voor lange ritten, of drie volwassenen voor korte ritten.
De belaadbaarheid moet één van de grootste troeven zijn van de nieuwe Accord Tourer. De kofferruimte is immers minstens 518l groot en dankzij de zeer laag en breed openende kofferklep makkelijk toegankelijk. Die kofferklep is overigens op alle modellen optioneel en op de 2.4 standaard voorzien van een elektrische bediening. Die opent de klep met een druk op de afstandsbediening en sluit de klep opnieuw op dezelfde wijze of middels een toets aan de onderzijde van de geopende klep. Een reeks sensoren en een antiklemmechanisme moeten dat veilig houden, ook voor jonge kinderen. Om te waarschuwen wordt de werking steeds voorafgegaan van een auditief en visueel signaal. Het elektrisch openen en sluiten van de klep neemt 5 tot 10 seconden in beslag. Onder de kofferruimte is er nog een opbergvak, toegankelijk via een luik in de vloer dat door springveren onder een hoek van 45° kan blijven openstaan, met een inhoud van 49l. Tenminste, als het model voorzien is van een bandenreparatieset zoals bij onze testwagen. Je kan ook opteren voor een noodreservewiel, dat de bergruimte dan degradeert tot twee ondiepe opbergvakken. Intelligent is ook de neerklapfunctie van de 60/40 gedeelde achterbank. De verschillende delen ervan zijn immers met een hendel bovenaan de zetels in één enkele beweging neerklapbaar. De hoofdsteun klapt in, het zitvlak neemt een verticale positie aan tegen de voorzetel en de rugleuning klapt naar voor. Helemaal vlot gaat dat niet, maar ten opzichte van een conventioneel systeem is het een grote stap voorwaarts. Bij het opklappen verloopt de procedure omgekeerd, maar moet je wel handmatig de kopsteun rechtzetten. Enkel Mazda heeft een gelijkaardig systeem op de Mazda 6, maar daar hoef je maar aan een hendel in de kofferruimte te trekken om de hele handel plat te krijgen, opklappen gaat daar wel minder vlot omdat het voor de verschillende onderdelen handmatig dient te gebeuren. In elk geval is de verkregen laadruimte bij de Accord Tourer niet minder dan 1,82m lang, nagenoeg vlak en 921l groot.