Met deze nieuwe Accord wil Honda zich vooral een plaats toeëigenen in de alsmaar groeiende luxueuze subklasse van het D-segment. Daarvoor is deze Accord meer dan de vorige generaties specifiek afgestemd op de Europese markt. Het uiterlijk vertoont dan ook nauwelijks verdoezelde Europese designinvloeden. Aan de binnenzijde hebben de Japanners vooral inspanningen verricht die de functionaliteit van de break ten goede komen. De laadruimte is ruim, heeft een doelmatige vorm en de lage laaddrempel zal het laden van zware stukken flink vereenvoudigen. Natuurlijk kunnen we daar ook de in één enkele handeling neerklapbare achterbank en de elektrisch bediende achterklep niet vergeten.
De rijeigenschappen zijn conform het dynamische uiterlijk van de break. De wegligging is veilig en voorspelbaar, zonder een zekere levendigheid te verloochenen en met uitzondering van de remmen die je met een sportieve rijstijl wat rap te heet krijgt, is de afstelling van alles zo dat je er zowel een meer op comfort ingestelde als een temperamentvolle bestuurder mee kan plezieren. Toch blijft het vooral wachten op de aangekondigde dieselmotor, die komt volgend jaar.