Smart City Coupé 61pk Interieur

Smart City Coupé 61pk
Bekijk 5 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Het interieur van de smart is even fris en origineel als de buitenzijde en ook de afwerking is op niveau. Met frivole vormpjes en trendy stofjes heeft men het duidelijk op een wat jonger publiek gemunt, al kan ook iemand die het graag wat soberder houdt zijn gading vinden in de aankledingsmogelijkheden. Groot kàn de smart niet zijn aan de binnenzijde, maar de ervaring is verre van claustrofobisch. Dat komt omdat de voorruit zo ver mogelijk naar voren werd geschoven en het gewelfde dashboard ver in het interieur doorloopt. Daardoor zit de voorruit niet dichter dan bij de meeste berlines en krijg je een (valse) ruimte-indruk. Pas als je met twee naast elkaar zit merk je dat het echt smal is.

Voor de bestuurder zit, achter het iets te verticaal geplaatste stuurtje, een minimalistisch instrumentenbordje. Dat bestaat uit een halfronde analoge wijzerplaat met een aanduiding van 0 tot 140km/u, gevuld met een LED-display dat informatie verschaft over de kilometerstand, de temperatuur en het brandstofniveau. Voor een toerenteller en een klokje moet je -afhankelijk van de uitvoering- bijbetalen. Je krijgt dan twee ronde, bovenop de middenconsole gemonteerde, klokjes. De instellingsmogelijkheden van de zetels zijn enigszins beperkt en toch vonden we ze uitstekend zitten.

De kofferruimte is toegankelijk via een in twee delen te openen kofferklep. De ruit klap naar boven terwijl de klep naar onderen toe opent. De kofferruimte is met 150l voldoende voor de wekelijkse boodschappen, als je tenminste geen bakken drank wilt vervoeren. Dat kan wel want als je de passagierszetel neerklapt krijg je een platform dat er speciaal voor ontwikkeld is, maar dan moet je het logischerwijs zonder passagier stellen. Ondanks de afwezigheid van een handschoenkastje kan je in het interieur behoorlijk wat kwijt. Er zijn een aantal kleinere bergvakjes in het dashboardje (waaronder een schuifje in de middenconsole), netjes in de deuren en uitsparingen bovenop het dashboard.

Geef commentaar
comments by Disqus