Onze testwagen was uitgerust met een dwars onder de kap gemonteerde 1.2l viercilinder met een maximumvermogen van 80pk bij 5.200t/min. De koppelkromme piekt bij 110Nm bij 3.600t/min. Zonder meer voldoende voor de 1050kg zware Micra, maar de combinatie met de automaat vinden we niet zo geslaagd. Omdat de viertrapsautomaat niet echt efficiënt met het vermogen omspringt wordt er vaak teruggeschakeld en schiet het toerental de hoogte in zodra je een beetje vlot wil rijden. Niet alleen de decibelproductie, maar ook het verbruik is dan ongunstig. We hebben tot 12,9l/100km kunnen optekenen tegen een maximumverbruik voor de stedelijke cyclus van 8,2l/100km in de cijfers van de constructeur. Toch is de Micra erg prettig te rijden. De elektrische bekrachtiging zorgt voor een optimale bekrachtiging afhankelijk van de snelheid (vederlicht bij het parkeren) en met een draaicirkel van amper 9,2m stuur je gezwind door de nauwste straten.
Vooraan opteerde men voor een McPherson ophanging met hydraulische schokdempers die op een isolerend subchassis gemonteerd werden. Achteraan zit een torsiestang met eveneens hydraulische schokdempers. De afstelling is wat stugger dan we hadden verwacht bij een stadswagentje, maar in onvoldoende mate om van een beperking van comfort te spreken. Daarnaast weet de Micra zich ook op de autostrade goed uit de slag te trekken.
Onze testwagen vertoonde een beheerst onderstuurd weggedrag. Verassingen moet je dus op dat vlak niet verwachten. Het remsysteem bestaat uit schijven vooraan en trommels achteraan en is uiteraard bekrachtigd. Het volstaat ruimschoots voor het beoogde gebruik.