Door rijkelijk gebruik te maken van lichtgekleurde materialen en de naar voren geschoven positie van de voorruit heb je in deze nieuwe Micra eigenlijk nooit het gevoel met een wagen uit het B-segment op weg te zijn. De hoge daklijn en hoge zitpositie zorgen voor een efficiënter gebruik van de beschikbare ruimte. Vooraan heb je steeds voldoende hoofd- en beenruimte. Je blijft dicht tegen je passagier aanzitten omwille van de beperkte breedte maar ook die afmetingen zijn uitstekend, rekening houdend met het gemiddelde in deze klasse. Drie volwassenen achteraan lijkt ons niet meer comfortabel, maar drie kinderen moet zonder problemen kunnen. Er is wel voldoende plaats voor twee volwassenen, ook aan het hoofd en de knieën als de inzittenden vooraan tenminste niet op elke mogelijke millimeter beenruimte gesteld zijn. Dat de achterbank reeds vanaf het tweede uitrustingsniveau over een afstand van 20cm verschuifbaar is, zorgt voor een belangrijke meerwaarde. Je kan daardoor immers afhankelijk van je behoefte opteren voor meer binnenruimte of meer kofferruimte. Die laatste varieert daardoor van een normale 237l naar 371l.
De ontwerpers hebben er alles aan gedaan om het interieur zo gerieflijk mogelijk te maken. Er zijn dan ook tal van mogelijkheden voor het opbergen van prullaria als GSMs, drankblikjes, documentenij Er is een legplank onder het zeer prettig aanvoelende kleine stuurtje, een ruim handschoenkastje met een aparte documentenlade, een nog ruimer opbergvak onder het zitvlak van de passagierszetel en ruimte in de deuren, zijpanelen en middenconsole. Er is zelfs een uitklapbare haak aan de middenconsole om je handtas aan te hangen. Daarin kan je dan het transponderdoosje kwijt dat je nodig hebt om de wagen te starten. De deuren kan je openen en sluiten middels een drukknop op de klink zodra je met de transponder in de buurt van de wagen bent. De sleutel werd op dezelfde plaats vervangen door een draaischakelaar. Een systeem dat zeer snel went en dat impliceert een hoog gebruiksgemak.