Voor de ophanging doet men beroep op onafhankelijk McPherson systeem vooraan, en een semi-onafhankelijke systeem achteraan. In beide gevallen is die voorzien van een stabilisatorstang die de koetswerkbewegingen in de bochten efficiënt terugdringt. Zonder te veel gevoel te verliezen zorgt de ophanging voor een soepele demping van de oneffenheden. De voorwielen reageren wel nogal droog op dwarsrichels, wat misschien te wijten is aan de eerder smalle wangen van het 195/50 R15-rubber dat standaard op de hogere uitrustingsversies wordt gemonteerd. De gripgrens ligt behoorlijk ver en overstuur treedt zeer progressief en controleerbaar op naarmate de bochtensnelheid opgevoerd wordt.
Het stuurtje ligt prettig in de hand en de gekozen overbrengingsverhouding is aangenaam terwijl het tandheugelsysteem zoals steeds zorgt voor een goede feedback. Het remsysteem bestaat uit een dubbel hydraulisch bekrachtigd circuit met intern geventileerde schijven vooraan (258mm diameter, 24mm dik) en trommels achteraan. Ook als je wat sportiever rijdt, voldoet dat ruimschoots. In tegenstelling tot de Ford Fiësta 1.4TDCi die we hebben getest, knabbelde het ABS-systeem hier niet te veel aan de remkracht.