De Demio was verkrijgbaar met een 1.3 en 1.5l benzinemotor, maar Mazda heeft ook die motoren overboord gesmeten. In de plaats daarvan is er nu een 1.25l 16v met 75pk, een 1.4 16v met 80pk en een 1.6 16v met 100pk. Er is zelfs een diesel; een moderne direct ingespoten common-rail diesel met een inhoud van 1.4l en een vermogensopbrengst van 68pk en -belangrijker- een koppel van 160Nm. Het gamma bestaat uit drie uitrustingsniveaus; Si, TSi en TRSi. De 1.25 laat zich niet bestellen als TRSi en de 1.6 16v topversie is dan weer enkel als TRSi verkrijgbaar. Bij de benzines beginnen de prijzen bij € 11.999 en kunnen ze oplopen tot € 16.499. De goedkoopste en duurste diesels hebben een prijskaartje van respectievelijk € 13.399 en € 16.399. Onze testversie is de 1.4l TRSi. Die komt compleet met velgjes, airco, elektrisch bediende ruiten, mistlichtjesij alleen de metaalkleur doet de totaalprijs stijgen van € 15.599 naar € 15.849.
Mazda 2 1.4 TRSi Inleiding
Met de Mazda 2 introduceert de Japanse constructeur de tweede stap in haar vernieuwingsprogramma, dat de constructeur een eigentijdser en vlotter imago moet geven. De Mazda 6 beet de spits af en is een schot in de roos. Onze verwachtingen voor deze 2 waren dan ook hoog gespannen, ook al gaat het eigenlijk om een Ford Fiësta in een alternatief kleedje. Deze nieuwe compacte telg moet de Demio doen vergeten wat alvast in Europa (waar het model van 1998 tot en met 2002 in de catalogus stond) gezien de beperkte populariteit en het gebrek aan karakter niet echt een probleem mag zijn.