De vermogenswinst heeft geen invloed gehad op de topsnelheid. Die bedraagt nog steeds 230km/u. Het cijfermateriaal voor de sprint van 0 naar 100km/u vertoont een vooruitgang van 0,3sec; van 6,2 naar 5,9sec en dat is dan weer nogal veel voor maar 7pk’tjes. De handgeschakelde vijfbak schakelt droog en mechanisch en de kabelbediening verdraagt vooral in de lage versnellingen geen bruuske schakelbewegingen. Subaru geeft een gemiddeld verbruik op van 7,1l/100km. Dat lijkt ons wat te optimistisch te zijn, al hebben we over een testverbruik van 13,8l/100km niet te klagen. Dat is overigens 0,3l minder dan bij een vorige test en we zijn ook deze keer niet omzichtig met het gaspedaal omgesprongen. Stoppen doet de Impreza bijna even indrukwekkend als accelereren, met geventileerde schijven rondom. Als je die zwaar belast gaat het pedaalgevoel merkbaar achteruit, zonder echt gevolgen te hebben voor de vertraging. Het stuurtje mocht wat ons betreft een maatje kleiner zijn. Voor het overige over de besturing, en de feedback in het algemeen, niets dan lof. De bekrachtiging is relatief zwaar, zoals dat hoort bij dit type wagens, en geeft je een duidelijk idee van wat de voorwielen doen. Via de Recaro’s voedt de vierwielaandrijving de gegevens bijna recht je ruggengraat in en kan je het minste gripverlies voelen, lokaliseren en gepast corrigeren.