Deze nieuwe WRX is vooral meer van hetzelfde. En dat is, met uitzondering van de nukkige versnellingsbak, een goede zaak. Aan het interieur wijzigde niets. Je neemt er nog altijd plaats in uitstekende Recaro-kuipjes achter een duidelijk instrumentenbordje, er is plaats voor de kinderen en je kan ook nog een behoorlijke hoeveelheid bagage kwijt. De gekozen materialen zijn niet echt Europees van uitzicht, maar het zit wel oerdegelijk in elkaar.
De onderhuidse wijzigingen, 7pk meer naar een totaal van 225, een fijnere afstelling van de ophanging en een fijner stuurgevoel, maken de Impreza WRX Ővoor zover merkbaar- wat beschaafder. Op het vlak van veiligheid laat Subaru ten opzichte van de talrijke recent gelanceerde concurrenten wat punten liggen. Aan de andere kant is de WRX wat prestaties, wegligging, tractie, ophanging en gevoel betreft een klasse apart. Met het verdwijnen van de ‘kikkerogen’ van het model 2001, worden ook de talrijke liefhebbers die zich niet konden vinden in het brave uiterlijk van de Impreza op hun wenken bediend. Bepaald niet onbelangrijk als je weet dat ruim de helft van alle in ons land verkochte Impreza’s van het type WRX zijn.