Het gamma bestaat uit vijf versies. Er zijn drie motoren; een ‘2.5T’ benzinemotor met turbo met 210pk, de ‘T6’ geblazen drieliter zescilinder-in-lijn met een vermogen van 272pk en de uitstekende ‘D5’ common-rail turbodieselmotor met een inhoud van 2.4l en 163pk. Bij de 2.5T en de D5 heb je de keuze tussen een manuele versie van € 42.750 en respectievelijk € 41.190 of een adaptieve ‘Geartronic’ vijftrapsautomaat die € 2.180 meer kost. De T6, die we hier aan de tand voelen, is enkel verkrijgbaar met een Geartronic automaat met vier verhoudingen. Dit vlaggenschip kost standaard € 47.250. Door de opties, waarvan de lijst simpelweg te lang is om hier volledig weer te geven -maar met een lederen interieur, een Premium-audiosysteem, Xenonlampen en aangepaste velgen als voornaamste onderdelen- loopt de prijs in dit geval op tot een stevige € 57.270.
Volvo XC90 T6 Inleiding
Met de XC90 die Volvo op 7 januari 2002 op het Autosalon van Detroit voor het eerst aan het publiek toonde willen de Zweden een plaatje opeisen binnen het immer aangroeiende aanbod SUV’s. Dat segment groeit in Europa behoorlijk aan populariteit, maar in de VS is men er echt wild van en dat is een markt waarop Volvo en ook de andere Europese luxeconstructeurs het goed doen. Deze XC90 neemt het dus, zowel in Europa als in de VS, op tegen de Mercedes M-Klasse, de BMW X5, Lexus RX300, Volkswagen Touaregij Het recept van Volvo is “Mannelijk, maar niet te macho. Gespierd, maar niet agressief.”, aldus Peter Horbury, vice-president en ontwerperchef van Volvo Cars.