Opel Signum 2.2 DTI Interieur

Opel Signum 2.2 DTI
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Net als bij de recent gelanceerde Meriva trekt Opel de kaart van de beschikbare binnenruimte. En terecht, want je kan de ruimte vooraan zonder problemen omschrijven als ‘riant’; achteraan is ‘uitzonderlijk’ correcter. De achterzetels zijn door middel van Opel’s FlexSpace systeem individueel neerklapbaar of kunnen over een lengte van 13cm (de buitenste exemplaren) verschoven worden. Je kan ook de hellingshoek van de rugleuning laten variëren. Op die manier biedt de Signum je de keuze uit een maximale beenruimte en zitcomfort of meer bagageruimte. Over het middelste zitje, dat kan omgeklapt worden en dan wat bergvakjes tevoorschijn brengt, zijn we niet bijster enthousiast, maar de twee buitenste zitplaatsen bieden een uitstekende steun, met een beenruimte die in de meest achteruit geschoven positie groter is dan die van menig limousine in het topsegment.

De flexibele zetelopstelling maakt, zeker in combinatie met de optionele neerklapbare passagierszetel vooraan, een grote variatie in belading mogelijk. De koffer wordt nooit kleiner dan 365l, en ook dat is aanvaardbaar. Met de achterbank vooruit geschoven wordt dat een uitstekende 550l en ook dan kan je nog probleemloos twee volwassenen laten plaatsnemen. De achterbank en de centrale plaats zijn ook neerklapbaar, waardoor een bagageruimte van niet minder 1.140l en een volledig vlakke vloer ontstaat. De neerklapbare passagierszetels kan dan worden gebruikt om lange voorwerpen te laden.

De voorzetels zijn afgeleid van die van de nieuwe Vectra. Die zijn voorzien van voldoende instellingsmogelijkheden, maar konden ons desondanks niet overtuigen. Ook na een week rommelen en instellen bleken zelfs korte ritten belastend voor de rug, ook al was de positie ten opzichte van het in hoogte en diepte verstelbare stuurwiel perfect.

Opel bedacht het interieur hier met klassieke, duidelijk afleesbare, ronde wijzerplaten op de traditionele plaats voor de bestuurder. Het leder en de sierranden zorgen voor een stijlvolle toets terwijl de kunststoffen -gelijk aan die in de Vectra- degelijk aanvoelen. De ringen rond de instrumenten, deurklinken en de middenconsole zijn uitgevoerd in een trendy mat-zilveren bekleding. De vormgeving is simpel en sober zoals we van de Duitsers gewend zijn, ook al vinden we de stijl nog wat beter passen bij een compacte wagen als de Meriva.

Geef commentaar
comments by Disqus