Opel biedt de Signum aan met vier benzinemotoren en drie diesels. Bij de benzines heb je keuze uit een 1.8l met 122pk, een 2.0 Turbo met 175pk, een direct ingespoten 2.2 met 155pk en een 3.2l V6 met 211pk. De prijzen ervan variëren van exact € 24.000 tot € 34.650. Bij de diesels bestaat het aanbod uit een 2.0 DTI met 100pk, een 2.2 DTI met 125pk en een nieuwe 3.0 V6 CDTI met 177pk. De prijzen van de dieselversies gaan van € 24.360 voor de basisuitvoering tot € 36.400 voor de meest luxueuze V6. Onze testwagen, met 2.2 DTI, zit daar voor een prijs vanaf € 25.330 tussenin. De Elegance-uitvoering kost € 27.230, maar Xenonlampen, verwarmde voor- en achterzetels, parkeerhulp, 17-duims lichtmetaal, navigatiesysteem met kleurenscherm, het lederen interieur en de Xenonlampen doen de prijs in dit geval stijgen tot meer dan € 32.500.
Opel Signum 2.2 DTI Inleiding
Met de Opel Signum wil Opel een heel nieuw segment aanboren. Een segment waarin ruimte en comfort centraal staan, net als bij een monovolume, maar met een koetswerk dat niet zo ver gaat en eigenlijk een middenweg zoekt tussen een monovolume en een break. Een auto ook die zich qua prijs, uitrusting en afmetingen situeert binnen dezelfde klasse als de grote monovolumes. Opel had eerder al zo’n monovolume, de Sintra op een chevrolet-basis, die flopte. Tegelijkertijd wil Opel met dit model een moderner alternatief bieden voor de huidige Omega-kopers. Het ziet er immers naar uit dat Opel’s grootste berline geen opvolging krijgt.