De Signum wordt boven de Vectra gepositioneerd, maar krijgt een duidelijk op de Vectra geënte koetswerkstijl. De snuit is nagenoeg identiek. Op de flank is het de licht oplopende schouderlijn, de sterk uitgewerkte plooilijn eronder en de krachtig getekende wielkasten die voor de gelijkenis zorgen. De echte verschillen blijken zich voornamelijk rond de achterzijde te situeren. De daklijn zakt nauwelijks om dan te eindigen in de vijfde deur die te schuin is afgesneden om te kunnen spreken van een break (de Vectra Break wordt overigens binnenkort gelanceerd) en te verticaal om het als een hatchback te bestempelen. De lengte van de portieren, met name achteraan, benadrukken de grootte van de wagen. De Signum mist een extra zijruitje ter hoogte van de C-stijl achteraan. Anders zou het uiterlijk te veel op dat van een break lijken. De stijl is daardoor wel heel omvangrijk geworden en dat zorgt voor een gevoelige beperking van het zicht. Over de afwerking hebben we geen opmerkingen, die is op niveau.