Met de Signum lanceert Opel een nieuw topmodel dat niet alleen een kloof slaat met de rest van de concurrentie, maar ook met de Opel Omega. De koetswerkstijl houdt het midden tussen een monovolume en een break, maar neigt omwille van de beperkte hoogte duidelijk meer naar dat laatste. De vormgeving is duidelijk herkenbaar als Vectra, ook al positioneert Opel dit model op de verlengde Vectra-bodemplaat, een klasse hoger. Omwille van die gelijkenis en de duidelijke verschillen met de Omega denken we dat Opel het vooral zal moeten hebben van nieuwe kopers, en klanten die hun Vectra zijn ‘ontgroeid’.
De grote troef van deze Signum is de interieurruimte. Die is functioneel, comfortabel, vooral achteraan uitzonderlijk ruim en moduleerbaar. De drie achterzetels kunnen immers wegklappen of verschoven worden. Zo kan de bagageruimte oplopen tot 1.140l. Spijtig wel dat het vinden van een goede houding in de voorzetels een lastige zaak is, en de droge ophanging knabbelt aan het zitcomfort achteraan. De 2.2 DTI is niet de modernste diesel en dat merk je, maar is toch voldoende krachtig om de 1.6 ton zware Signum vlot door het verkeer te loodsen.