Voor de ophanging maakt Mercedes gebruik van het AIRmatic systeem. Dat staat voor Adaptive Intelligent Ridecontrol en is een combinatie van een pneumatische ophanging en een adaptieve demping. Het systeem stelt de hardheid van de schokdempers automatisch af op de staat van het wegdek, de lading en de rijstijl van de bestuurder. Het zorgt ook voor een gevoelige beperking van de rolneigingen in de bochten en garandeert een constante rijhoogte onafhankelijk van de belading. Voornamelijk het comfort van het systeem wist ons te overtuigen want de meeste oneffenheden worden met verbazend gemak geabsorbeerd. Mercedes geeft de bestuurder bovendien de mogelijkheid om te kiezen uit twee extra demperinstellingen; middel en hard. Die lijken ons nuttig omdat de standaard -zachtste- stand op de achteras soms zweverig aanvoelde. Bij de middelste positie blijft dat achterwege terwijl de schokken nauwelijks voelbaar stugger worden opgevangen. Met de minst vergevingsgezinde afstelling geeft de ophanging alle oneffenheden aan de inzittenden door, maar zelfs dan is er nauwelijks sprake van overbodige koetswerkbewegingen. Het systeem laat zich ook niet vangen aan verkeersplateaus of drempels en in ons land is dat een element om in overweging te nemen. De variabel bekrachtigde tandheugelbesturing zorgt voor net voldoende feedback en filtert storende elementen uit.
Mercedes geeft een gemiddeld verbruik op van 11,1l/100km voor de gemengde cyclus, 16,4l/100km voor de stedelijke cyclus en 8,1l/100km voor de buitenstedelijke ritten. Veel minder dan het verbruik dat we tijdens de testperiode konden optekenen want dat zakte voor de gemengde cyclus nooit onder 20l/100km, en voor een stukje Brusselse ring aan matige snelheden gaf de boordcomputer nog steeds 14,4l/100km. Dat is zonder meer fors te noemen.