Facelifts zijn een delicate zaak in een luxesegment als dit. Je moet als constructeur immers nog meer dan in de lagere segmenten proberen vermijden dat de klant zich benadeeld voelt of de restwaarde op de modellen van voor de facelift naar beneden duikt. De wijzigingen zijn dan ook zo discreet dat ze amper waarneembaar zijn. Het gaat in dit geval om een aangepast radiatorrooster, een andere spiegelbehuizing en een lagere luchtinlaat vooraan. De obligate aanpassingen aan de lichtunits bestaan uit het invoeren van helder afdekglas voor de koplampen. Die kregen ook een andere invulling (o.a. voor de Bi-Xenonlampen) en glanzende optieken. Achteraan is het vernieuwde model enkel door de witte horizontale streepjes in de lichtblok van de oudere versie te onderscheiden.
De S-Klasse meet 5,04m in de lengte, 1,44m in de hoogte en is 1,85m breed. De lange versie doet er in de lengte 12cm bij en die komen allemaal ten gunste van de achterpassagiers. De wielbasis bedraagt 2,96m en 3,08m voor de lange versie. De vrije hoogte van 15cm kan, met name voor de lange versie, wat te krap worden -bijv. bij een in- of uitrijden van een ondergrondse parkeergarage-, maar de luchtvering doet er op aanvraag (een knop op het dashboard) 3,5cm bij en dat is handig. Op de buitenafwerking hebben we geen opmerkingen.