Het aanbod is gebaseerd op dat van de drie- en vijfdeurs, dat een modulaire structuur heeft. Je kan immers kiezen uit 9 verschillende niveaus met een specifieke uitrusting, bekledingsmogelijkheden en opties. De keuze bestaat uit Authentique Référence, Authentique Confort, Expression Référence, Expression Confort, Expression Luxe, Dynamique Confort, Dynamique Luxe, Privilège Confort en Privilège Luxe. Bij de motoren is er keuze uit een 1.4 16v met 98pk, een 1.6 16v met 115pk en een 2.0 16v met 134pk voor wat betreft de benzines. Dieselen kan met een 1.5dCi met 80 of 100pk en een 1.9dCi die naar keuze 115 of 120pk heeft. De prijs van beide topdiesels is dezelfde, maar de 120pk versie wordt zwaarder fiscaal afgestraft.
We reden met de 1.9dCi met 115pk, die standaard wordt gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, in de Dynamique Luxe-uitvoering. Daaraan hangt een basisprijskaartje van € 23.600 en dat is maar net goed genoeg om de vergelijking met de concurrentie te doorstaan. De duurste Citroën Picasso HDI, met helaas slechts 90pk, gaat immers al voor € 21.850 over de toonbank. Opel en VW hebben wel een antwoord op het vermogen van de Scenic, met Zafira 2.2DTI (125pk) en de Touran 2.0TDI (136pk) voor respectievelijk € 25.080 en € 24.710 voor een vergelijkbare versie, maar deze hebben behalve een surplus aan vermogen ook nog twee extra zitplaatsen. In elk geval wordt het prijskaartje van onze testwagen nog aangedikt met metaalkleur, cruise" onmouseover="window.status = 'goto: cruise';return 1" onmouseout="window.status=''">cruise" onmouseover="window.status = 'goto: cruise" onmouseover="window.status = 'goto: cruise';return 1" onmouseout="window.status=''">cruise';return 1" onmouseout="window.status=''">cruise" onmouseover="window.status = 'goto: cruise';return 1" onmouseout="window.status=''">cruise-control, Bi-Xenonlampen, een parkeerhulpsysteem, een basis-navigatiesysteem (zonder kleurenscherm), lederen bekleding en bandendrukcontrole tot € 28.560.