De combinatie van de in het interieur gebruikte materialen, en de interieurvormgeving is niet zo geslaagd als bij de Megane II, al kunnen we daarvoor niet echt een specifieke oorzaak aanwijzen. Wel zeker is dat de positie van het instrumentenpaneel geheel centraal beter was geweest en dat de afwerkingskwaliteit nog fel te verbeteren valt. Een hele reeks mankementen is daar bij onze testwagen het bewijs van. Bij het uiterlijk is slechts de achterpartij licht gebaseerd op het exterieur van de eigenwijze Megane II. De inspiratie werd vooral bij de Espace gezocht. Daardoor is de Scenic II herkenbaar, minder shockerend, maar ook wat minder origineel zonder dat je hem binnen de groep van concurrenten karakterloosheid kan aansmeren.
Renault Scenic II 1.9dCi Conclusie
Ook de Scenic II ontsnapt niet aan de toename in grootte, die als een wetmatigheid met de lancering van een nieuw model gepaard gaat. Logisch dus dat je in deze versie nog meer plaats hebt dan bij de voorganger. De zithouding en het plaatsaanbod voor- en achteraan maken deze nieuwe generatie tot een ideale gezins- en reisauto. Zowel de motor als de ophanging voelen zich op de snelweg immers het best in hun sas. Door de drie individueel verschuifbare- neerklapbare- en verwijderbare zetels kan je kiezen voor meer of minder plaats voor de bagage, dan wel de achterste passagiers. Het aanbod varieert van 430 tot 1840l.