Door de aanpassing bestaat het gamma voortaan uit vijf versies. De instapper is een 2.0 20v Turbo benzinemotor met een vermogen van 185pk en een prijskaartje van € 37.680. Bij de benzinemotoren wordt die gevolgd door een 3.0 24v V6 met 215pk voor € 44.620 en de 3.2 24v V6 met 230pk. Volgens de gegevens die we van Lancia doorkregen wisselt die voor hetzelfde bedrag als de 3.0 V6 van eigenaar, maar het gaat nog om voorlopige gegevens. Dieselen kan naar keuze met een 150pk sterke 2.4JTD met twee kleppen per cilinder vanaf € 29.170, of een 175pk sterke Multijet-variant van dezelfde motor met vier kleppen per cilinder die voor € 40.170 in de catalogus staat. Let wel, in België wordt dat model om fiscale redenen teruggeschroefd naar 163pk. Van de nieuwe diesel vindt u al een rij-impressie in onze nieuwsrubriek. Nu hebben we de nieuwe topversie, met 3.2l V6 op de testbank staan.
De standaarduitrusting is voor alle modellen hetzelfde en omvat Xenonlampen, snelheidsregelaar, een elektronisch gestuurde ophanging (Skyhook), elektrisch bediende ruiten en spiegels rondom, automatische airco met twee klimaatzones, lichtmetalen velgen en zelfs een ingebouwde telefoon. Bij onze testwagen werd dit nog aangevuld met een lederen interieur, Bose-geluidsinstallatie, 17-duims lichtmetaal, navigatiesysteem, parkeersensoren voor en achter, metaalkleur en nog een aantal minder interessante zaakjes. De totale kostprijs wordt daardoor met exact € 10.000 de hoogte in gejaagd. Echt goedkoop is de Thesis dan ook niet, maar de prijs blijft wel onder die van een vergelijkbare BMW 5-Reeks of Mercedes E-Klasse. Ook al is het maar een beetje.