Twee adaptieve frontale airbags en zijdelingse airbags zijn standaard. De zijdelingse exemplaren zijn daarbij van een type dat zowel het hoofd als de thorax beschermt. De plofkussens worden zoals steeds in de rugleuning van de voorzetels geïntegreerd, en ontplooien op 20 milliseconden, maar zijn groter dan normaal (inhoud 15l). Naast de nodige koetswerkverstevigingen die bij een impact de structurele stijfheid van het dak en de verminderde kanalisering van botskrachten moeten compenseren, heeft de CLK Cabriolet omwille van het ontbreken van een onesthetische vaste rolbeugel ook nog twee actieve rolbeugels. Die zijn 3,5cm dik en zitten ingewerkt in de achterste hoofdsteunen. Als sensoren een mogelijke koprol detecteren schieten die kopsteunen naar boven en worden ze vergrendeld. Een proces dat van begin tot eind niet eens 3 tienden van een seconde in beslag neemt. Het verstevigde voorruitframe en de beugels zijn voldoende om het gewicht van de wagen te dragen. De veiligheidsuitrusting wordt aangevuld met ABS, stabiliteitscontrole (met een aangepaste sturing) en driepuntsgordels op alle zitplaatsen. De zijdelingse airbags achteraan op onze testwagen zijn een optie.
Mercedes biedt vanaf heden ook adaptieve bochtverlichting aan. Die is van het type dat de bocht bij lage snelheden bijlicht en het zijn dus geen meedraaiende koplampen. Als extra lichtbron wordt het voormistlicht aan de binnenkant van de bocht ingeschakeld. Dat ziet er eerder raar uit en haalt het uiteraard niet van een in de koplamp geïntegreerde oplossing, maar het werk wel goed. Daarom is het een extra plus bij de sowieso al uitstekende veiligheidsquotering.