De ophanging is complementair, want ondanks een stugge afstelling filtert het geheel de meeste oneffenheden zo goed als onvoelbaar weg. Onder meer door nieuwe aslagers te voorzien geeft zorgt de ophanging (vMcPherson vooraan, multilink achteraan) nu voor een grotere betrokkenheid dan voorheen. De stuurinrichting bestaat uit een vooral bij lage snelheden relatief zwaar bekrachtigde tandheugel die al communicatief was, maar na de facelift nog directer werkt.
Bij droog weer is de wegligging onvoorwaardelijk onderstuurd. Niet echt verwonderlijk want Mercedes monteert 205/55 R16 banden vooraan en een bredere 225/50 R16 band op de aangedreven achterwielen. Met het ESP-systeem, dat je overigens nooit echt helemaal af kan zetten, ingeschakeld wordt elke vorm van rebellie onderdrukt al is het systeem toleranter dan voorheen en dat is zonder meer een goede zaak. Het testverbruik kwam met een gemiddelde van 9,4l niet eens een liter hoger uit dan wat de constructeur opgeeft en dat is omdat we het eerder beperkte vermogen van de krachtbron op regelmatige basis hebben aangesproken een uitstekend resultaat. Het verbruiksmaximum bedroeg 15,9l/100km en ook dat is niet buitensporig.