De CLK Cabrio wordt aangeboden als een 200 Kompressor (eigenlijk een 1.8) met 163pk, een CLK 240 (een 2.6) met 170pk, een 320 (inhoud 3.2l) met 218pk, een 500 (inhoud 5.0l) met 306pk en een 55 AMG (5,5l) die 367pk sterk is. Het prijskaartje varieert van € 44.528 (dat was € 43.923 voor deze facelift) voor de basisuitvoering tot € 92.686 voor de AMG. We reden met een 200 Kompressor, die handgeschakeld was. Een neerklapbare achterbank, automatische airco, veiligheidsgordels met aanreikarm, mistlichten vooraan, snelheidsregelaar en -begrenzer en een volautomatische kap zijn standaard. Optioneel was het testvoertuig onder meer voorzien van metaalkleur, grijs lederen interieur, laterale airbags achteraan, Comand APS met navigatie, een geavanceerdere automatische airco (Thermotronic Confort), een windschut, Bixenonlampen, verwarmde voorzetels en de uitrustingslijn Avantgarde met onder meer de indrukwekkende metaalaccenten in het interieur. Goedkoop is dat allemaal niet, want het basisprijskaartje dikt erdoor met € 10.707 aan tot € 55.235. De instapversies van de BMW en Audi-rivalen, om bij hetzelfde land van oorsprong te blijven, zijn geheid een stuk goedkoper. In het voordeel van Mercedes speelt wel dat dit een separate modellijn is én dat het model wat afmetingen betreft bijna een klasse groter is dan voornoemde concurrenten.
Mercedes CLK 200 Kompressor Cabriolet Inleiding
In 1998 kwam Mercedes met de CLK Cabrio voor de dag. Die was gebaseerd op de CLK Coupé die een jaar eerder op de markt werd gebracht, maar een lang leven was beide modellen niet beschoren. Al op het Autosalon van Genève 2002 werd de coupé afgelost, terwijl de cabriolet vorig jaar werd gepresenteerd. Niet verassend, want de constructeur had van bij het begin aangekondigd deze versie een korte productcyclus kreeg. Het huidige model zal waarschijnlijk wel 7 jaar in de catalogus staan, maar nu al kan de modellijn een schot in de roos genoemd worden. De constructeur verkoopt immers een kwart meer Coupé’s en tot 80% meer Cabriolets dan voorheen. Intussen werd ook deze generatie op een opfrisbeurt getrakteerd, en die voelen we hier aan de tand.