De Cuore is ontwikkeld voor stadsgebruik en mikt op een meer vrouwelijk en vaak wat ouder publiek. Dat is merkbaar aan de talrijke accenten die werden gelegd op het gebruiksgemak. De portieren zijn groot en openen zowel voor- als achteraan onder een hoek van 90°. Dat komt de toegankelijkheid ten goede. Een lage deurdrempel en hoog zitoppervlak leveren ook voordeel op als je wat minder mobiel bent. De benen moeten niet zo hoog opgetrokken worden en door het zitoppervlak op 58cm hoogte te plaatsen moet je je nauwelijks laten zakken. De vormgeving van de zetels is sober en efficiënt. Er is meer dan voldoende steun voor de korte stedelijke ritten. Als je er voor langere tijd in plaatsneemt merk je dat de onderrug wat meer vulling zou kunnen verdragen, al blijft het voor deze klasse ruim binnen de normen. Met een interieurbreedte van 1,30m kan je niet anders dan dicht met de ellebogen dicht bij elkaar zitten. Voor de voeten en het hoofd heb je vooraan wel ruimte zat en ook achteraan is de hoofdruimte riant. Met een beetje goed wil kan je achteraan nog twee uit de kluiten gewassen volwassenen laten plaatsnemen. Drie kleine kindjes op de achterbank zou ook kunnen, ware het niet dat de Cuore maar voor vier inzittenden gehomologeerd is en bijgevolg de noodzakelijke centrale gordel mist. Een goede rijhouding bleek geen probleem want deze versie heeft een in de hoogte verstelbaar stuurwiel en een verstelbaar zitvlak. Naar ons gevoel had alleen het stuurtje een centimetertje dichter mogen staan, al zijn we nu aan het muggenziften.
Zoals steeds overheerst plastic voor de interieurvormgeving. Dat is een gegeven waar je niet buiten kan zonder het prijskaartje op te trekken. Toch zijn we nog zeer tevreden met het resultaat. Een dashboard met twee tinten, grote stofoppervlakken op de deurpanelen en een contrasterende zetelbekleding zorgen ervoor dat het geheel aangenaam oogt en niet te goedkoop overkomt. De vormgeving zelf is sober en praktisch. Alles zit waar je het zou verwachten en de bediening is een makkie. Dat niet alle schakelaars en knopjes even recent zijn is Daihatsu vergeven door het geplaatste instrumentenbordje. De Top heeft daarin twee klassieke ronde klokken achter een donker glanzend afdekglas. Wijzerplaten met een oranje achtergrondverlichting, een uitstekende afleesbaarheid en een decoratieve zilverkleurige rand met een vormgeving en uitstraling die zo uit een klasse hoger lijken te komen.
De constructeur had ook oog voor de zichtbaarheid. De dakstijlen zijn smal waardoor het zicht rondom nauwelijks belemmerd wordt en er zijn opvallend grote buitenspiegels. De koffer heeft een inhoud van 157l. Dat is minder dan de meeste concurrenten (een Daewoo Matiz of een Hyundai Atos Prime bijvoorbeeld). Je kan de inhoud wel vergroten naar 421l door de achterbank neer te klappen. Door de brede en diepe uitsnijding van de kofferklep kan je dan zonder problemen grote objecten als -we zeggen maar wat- een televisietoestel of koffietafel laden.