Daihatsu wil een gebruiksvriendelijke, zuinige en economische manier van rijden aanbieden en dat begint met de verkoopprijs. Alle versies worden uitgerust met een 989cc driecilinder benzinemotor die naar keuze te krijgen is in een drie- of vijfdeurs koets. Standaard wordt de motor gekoppeld aan een handbak, maar een viertrapsautomaat is ook verkrijgbaar. Daihatsu houdt het op een basisversie, Plus, en een beter uitgeruste variant die Top heet. De prijzen beginnen bij € 7.799 voor de driedeurs Plus. De driedeurs Top kost € 8.999. De corresponderende vijfdeursversies wisselen van eigenaar voor € 8.199 en € 9.399. Het prijsverschil tussen de Plus en de Top is aanzienlijk, maar je krijgt er behoorlijk wat voor in de plaats. De neerklapbare achterbank, toerenteller, elektrische bediende ruiten vooraan, elektrisch verstelbare buitenspiegels, centrale deurvergrendeling (zonder afstandsbediening), stuurbekrachtiging en hoofdsteunen achteraan behoren tot de meeruitrusting. Bij onze testwagen, een vijfdeurs Top, werd de prijs nog verhoogd met € 300 voor de metaalkleur.
Daihatsu Cuore 1.0 Inleiding
Het Japanse Daihatsu is een nicheconstructeur, een specialist in het maken van compacte autootjes en al even compacte motoren. De grootste cilinderinhoud in een Daihatsu bedraagt 1,3l, om maar wat te zeggen (dat is uitgezonderd de 2.4l onder de kap van de Altis die hier niet wordt ingevoerd, maar dat is een Toyota Camry met een andere badge dus die telt niet). Het zwaartepunt van dat compacte gamma is in België de Cuore. Een model dat de constructeur al sinds 1980 verkoopt en waarvan op het Autosalon van Genève van dit jaar de zesde generatie werd voorgesteld. Een generatie die ten opzichte van zijn voorganger meer evolueert naar het monovolume-concept.