De Cuore mikt voornamelijk op een praktisch ingesteld publiek dat z’n vervoer voornamelijk gebruikt voor stadsverkeer. Daar spelen de voordelen van z’n vinnige motor, lage gewicht, uitstekende wendbaarheid en de goede zichtbaarheid (te danken aan de dunne dakstijlen en de grote buitenspiegels). Wie wat ouder is zal de aandacht die werd gespendeerd aan gebruiksgemak zeker appreciëren. De deuren zwaaien open onder een hoek van 90°, de drempel is laag en de zithouding comfortabel hoog. De auto is smal, maar er is anderzijds geen sprake van een tekort aan been- of hoofdruimte.
De veiligheid aan boord is acceptabel, alleen had ABS op z’n minst op de TOP-uitvoering standaard mogen zijn. Voor het overige valt over de uitrusting niet te klagen, integendeel; de uitrusting is opvallend compleet. De kleine 1-liter krachtbron geeft de Cuore vleugels. De motor is gretig, alert en toch zuinig. Aan hogere snelheden wordt het geluidsniveau vermoeiend, maar een twijfelachtige baanvastheid is in die omstandigheden belangrijker. Het voornaamste mankement, wat ons betreft aan heel het product, blijken de bandjes van fabrikant Yokohama. Die bieden te weinig grip in de bochten en in slechte omstandigheden.