Om de veiligheid van de inzittenden bij een ongeluk te verbeteren, maakt Daewoo in de eerste plaats gebruik van materialen die de schok beter absorberen en dus het risico op letsel beperken. Kreukelzones, een stijve passagierskooi en zijdelingse verstevigingsbalkjes zijn vanzelfsprekend aanwezig want die behoren al jaren tot de uitrusting van zelfs de kleinste modellen. Daewoo monteert standaard ook nog vier airbags die de voorste inzittenden moeten beschermen (twee frontale en twee laterale) en er zijn driepuntsgordels op alle vijf de zitplaatsen. Een goed punt, zeker omdat alle exemplaren voorzien van een elektronische krachtbegrenzer. De speciale ISOFIX bevestigingsbeugels, waar nogal wat Europese fabrikanten de klant voor laten bijbetalen, zijn hier ook vanaf de instapversie aanwezig. In normale omstandigheden verwacht Daewoo een EuroNCAP-score van 4 sterren, maar die score is gebaseerd op een schatting van Daewoo zelf na een simulatie. De definitieve resultaten zijn nog niet gekend. Bij de actieve systemen noteren we ABS (alle versies) en tractiecontrole (voor de 1.8). In de optielijst staat geen bijkomende veiligheidsuitrusting. Je kan dus niet opteren voor stabiliteitscontrole of bijkomende plofkussens.