Om deze nieuwe Nubira meer slaagkansen te geven op de Europese markten werd de hulp van de Italiaanse topontwerper Pininfarina ingeroepen. Met succes, want dit model leunt duidelijk dichter aan bij de Europese smaak dan zijn voorganger zonder echt een stilistische hoogvlieger te worden. Maar dat laatste verwacht niemand van Daewoo. Andere inspanningen omvatten een aangepast weggedrag en een moderner interieur. Dat spreekt meer aan dan voorheen en oogt ook minder plastiekerig, maar slaagt er toch niet in de middelmaat te ontstijgen. Het ruimteaanbod nam toe, vooral achteraan zonder dat er records gebroken worden. Daewoo blinkt wel uit in de prijszetting, want bij geen enkele Europese concurrent vind je voor € 14.800 een vergelijkbare mix tussen ruimte, motor en uitrusting.
Wordt de Nubira dan een verkoopstopper? Daaraan durven we twijfelen. De constructeur laat af en toe nog een steekje vallen (zo zijn de remmen nog voor verbetering vatbaar), maar de voornaamste handicap blijft het ontbreken van een diesel. Hoewel General Motors met de participatie in Fiat nu eindelijk moderne dieseltechnologie in handen heeft gekregen (waar Opel al van profiteert), ziet het er niet naar uit dat die meteen een weg zal vinden naar deze Koreaanse dochter.