De originele Panda was een economisch en gebruiksvriendelijk vervoermiddel. Iets wat we eigenlijk ook over deze nieuwe Panda kunnen zeggen, maar dat alleen zal onvoldoende zijn om zijn zware taak te vervullen. Je moet deze wagen ook kunnen typeren als aantrekkelijk, intelligent, veilig, plezierig, trendy en moet Ővooral- hij het publiek weten te bekoren. De ingenieurs hebben alvast hun werk goed gedaan. Op wat minpuntjes na, die eigenlijk het vermelden niet waard zijn, is het interieur een schot in de roos. Het is ruim gezien de compacte buitenafmetingen, de voorzetels steunen goed en het is moduleerbaar als je daarvoor tenminste wat wenst bij te betalen. Bovendien rijdt de Panda echt aangenaam. Hij is vlot en wendbaar in de stad die zijn natuurlijke biotoop is, maar straft de autostradekilometers niet af. Met uitzondering van ABS, dat we naast de dubbele frontale airbags graag op de lijst met standaarduitrusting hadden zien staan, kan je op de veiligheidsuitrusting niets aanmerken. In de optielijst staan nog wel vier extra airbags en een hele elektronicawinkel, maar dat zijn zaken die je bij de concurrentie meestal niet eens kàn krijgen en Fiat zou zichzelf uit de markt prijzen als ze die standaard zouden aanbieden.
Een heikel punt van alle Fiats uit het verleden is de kwaliteit van de binnen- en buitenafwerking. De laatste evoluties waren een stap in de goede richting, al was ook de Stilo er nog net niet. Je kan in dit segment wel beter afgewerkte wagens vinden, maar binnen noch buiten laat Fiat hier een steek vallen en dat hadden we niet verwacht. We kunnen ons niet herinneren wanneer we van Fiat al eens zo’n gesmaakte mix voorgeschoteld kregen. We zouden kunnen spreken van een revelatieij een kleine dan want de Panda is maar 3,54m lang.