Vier driepuntsgordels moeten de inzittenden in geval van een ongeluk op hun plaats houden. Vooraan zijn die voorzien van een pyrotechnische spanner en een spankrachtbegrenzers. De inzittenden vooraan hebben recht op frontale airbags van het adaptieve type en dubbele zijdelingse airbags. Dat zijn plofkussens die in de zetel worden ingebouwd die groter zijn dan een conventioneel zijdelings exemplaar en daardoor ook het hoofd beschermen. De actieve systemen bestaan uit een geavanceerd ABS-systeem met remkrachtverdeler en noodremhulp, tractiecontrole en een tolerante, maar brutale (uitschakelbare) stabiliteitscontrole. Als het remsysteem snel wordt ingedrukt dan interpreteert de wagen dat als een noodstop en zal de elektronica naast de remassistentie ook de waarschuwingsknipperlichten aansteken. We hebben de indruk dat Peugeot daarvoor dezelfde tolerantie gebruikt als bij de rest van het gamma, en dat hebben we geweten want bij een sportieve rijstijl werd het systeem om de haverklap geactiveerd. Echt veel invloed heeft dat niet, en na een tijdje merk je ook de knipperlichten niet meer op. Als je normaal doorrijdt worden die overigens weer snel uitgeschakeld.