Vorig jaar al stelde Peugeot op het Autosalon van Parijs de RC voor, maar het model is pas vanaf heden verkrijgbaar. De RC is het nieuwe sportieve topmodel van het gamma. Een klassiek ‘fin de carriere’-model, als we kijken naar de VW Golf R32 of de Astra OPC, maar dat hoeft niet zo te zijn. Concurrent Renault is er bijvoorbeeld steeds als de kippen bij om een sportversie te lanceren. Bij Peugeot houden ze het op een middenweg; echt okselfris is deze kleine niet meer, maar hij werd onlangs nog aangepast en kan dus nog enkele jaartjes mee. De RC moet een afgeleide zijn van de WRC, waarmee het merk met de leeuw drievoudig wereldkampioen rally werd, maar is gebaseerd op de GTI. Deze laatste moet het stellen met 136pk. Niet onaardig, al zou een vermogen van 177pk de RC in een andere categorie moeten plaatsen.
Aan de 206 RC die enkel als driedeurs te krijgen valt, hangt een prijskaartje van € 20.950, of € 3.680 meer dan de GTi. Om de uitrusting moet je je dan geen zorgen meer maken want zowat alles is standaard. Alleen als je metaalkleur, een schuifdak, CD-wisselaar of navigatiesysteem wil moet je nog bijbetalen. Dat wil zeggen dat het lichtmetaal, de elektrisch bediende en inklapbare spiegels, de elektrisch bediende ruiten en de automatische airco allen tot de standaarduitrusting horen.