Peugeot’s 206 is sowieso al één van de meer dynamisch vormgegeven autootjes op de markt. Sinds de facelift zijn alle uitvoeringen voorzien van nieuwe lichtunits Ő vooraan met helder afdekglas en achteraan met verschillende door elkaar lopende ronde optieken zoals bij de 307 -. Het verschil tussen een normale 206 en de RC zit hem dus vooral in de details. Het meest opvallende is het lichtmetaal. Dat is 17-duims groot en voorzien van 205/40 laagprofiel banden. Een zwartgelakte B-stijl doet de beide zijruiten in elkaar overlopen waardoor de langer lijken. Bovenop de kofferklep prijkt een kofferspoiler. Die bestaat uit glasvezel met een kern van polyesterhars waardoor hij bijna even stijf is als staal en zorgt voor een extra aërodynamische druk van 25kg op de achterwielen. Met een RC-logo op de kofferklep, buitenspiegels met een gedeeltelijke koolstof-look en een dubbele verchroomde uitlaat kunnen we de opsomming afsluiten. De koets, geheel vrij van afwerkingsfoutjes maar niet gezegend met de nauwste koetswerknaden uit de sector, is dus relatief sober. De RC schreeuwt niet uit dat hij boven de rest van het gamma staat; er is eerder sprake van subtiele hint.